Organisation
Upphandlingscenter är indelade i fyra olika team. Tre av teamen ansvarar för upphandling av varor- och tjänster inom sina respektive områden. Teamen består av upphandlare som är specialiserade inom respektive område/bransch.
Team verksamhetsstöd ansvarar i huvudsak för administrativt stöd till verksamheten och hjälper till vid/ansvarar för direktupphandlingar.
Varje team leds av en teamledare, som i sin tur har stöd av en upphandlingschef.
Team Verksamhetsstöd
- Produktionsberedning
- Administration och arkiv
- Direktupphandling och annonsering
- Upphandlingssystem/Avtalsdatabas
- Information
Team Samhällsbyggnad och IT (SamIT)
Områden/kategorier:
- Bygg anläggning, installation och underhåll
- Fastighet och inredning
- Kommunikaton och IT
- Skydd och säkerhet
Team Service och Logistik (SoL)
Områden/kategorier:
- Kost och städ
- Ekonomi och försäkring
- Resor boende och konferens
- Transport och fordon
Team Personal, utbildning och omsorg (PuO)
Områden/kategorier:
- Personal och kontor
- Vård och omsorg
- Utbildning och pedagogik