Just nu söker vi dig som vill jobba som upphandlare eller som direktupphandlare/administratör hos oss på Upphandlingscenter

Upphandlingscenter växer och vi letar efter dig som vill vara med och utvecklas i en lagspelande organisation. Upphandling är en framtidsbransch där du får möjighet att arbeta med både samhällsutveckling och goda affärer.

 

Varmt välkommen! Vi är så glada att du hittade hit!


Om oss

Vi är ca 25 medarbetare som brinner för goda affärer som gör nytta för våra kommuner utifrån ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart samhälle!


Upphandlingscenter (UhC) är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora, Ludvika och Säter. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar och hantera avtalsförvaltning, med några få undantag, åt dessa kommuner.


UhC har sitt huvudkontor i Ludvika, men vi har även kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora och Säter.


Vår organisation är indelad i tre enheter. Två upphandlingsenheter avseende Varor och Tjänster, Entreprenad och IT/digitalisering samt en enhet för Inköps- och verksamhetsstöd.


De två upphandlingsenheterna genomför årligen över 200 upphandlingar och tecknar avtal för ca 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor - allt från utbildning, kost och städ, sociala tjänster konsulttjänster, IT, till fordon/transporter och bygg-/fastighetstjänster.


Enheten Inköps- och verksamhetsstöd genomför direktupphandlingar, avrop från DIS (dynamiskt inköpssystem), delar av avtalsförvaltningen och övrig administration. Enheten fungerar som ett inköpsstöd till såväl samverkande kommuner som till de interna upphandlingsenheterna. Här hanteras olika strategiska processer och vi har flera spännande projekt på gång.


Arbetsuppgifter – Upphandlare

Till de två upphandlingsenheterna söker vi nu flera upphandlare. Det innebär att du kommer att arbeta med egna upphandlingar och ha ansvar för b.la marknadsanalys, strategiarbete, genomförandet och löpande avtalsförvaltning. Du kommer självständigt verka som projektledare i dina upphandlingar. Hos oss förekommer det både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.


Du kommer att arbeta med upphandlingar inom varor och tjänster eller entreprenad (tex bygg, anläggning, installation och underhåll).

Tillsammans med duktiga kollegor kommer du ingå i någon av dessa enheter. Upphandlarna på UhC är specialiserade inom olika branscher och kategoriområden, så det finns gott om kunskap på vår arbetsplats.


Med oss bidrar du till att utveckla Upphandlingscenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.

Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med någon av våra
kommuner t.ex. Falun, Borlänge, Avesta, Hedemora, Gagnef eller Säter. Det kan komma att innebära arbete på plats på någon av dessa orter några dagar i veckan.


Arbetsuppgifter – Direktupphandlare/administratörer

Till Inköps- och verksamhetsstöd söker vi direktupphandlare/administratörer. Arbetsuppgifterna innebär bl. a att genomföra direktupphandlingar och avrop från DIS, viss avtalsförvaltning, spendanalysarbete, fakturering, arkivering och övriga administrativa uppgifter inom enheten.



Låter det intressant?


Läs hela annonsen och ansök här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Upphandlingscenter

Besöksadress: Carlavägen 24
Postadress: Ludvika kommun, 771 82 Ludvika
E-post: uhc@ludvika.se Telefon: 0240-860 00