Beställning av direktupphandling

Upphandlingscenter kan erbjuda hjälp med direktupphandlingar mot en avgift som från och med 1 januari 2023 är 900 kr/timme.


Upphandlingar med ett värde understigande 700 000 kr (nytt belopp sedan 1 februari 2022) kallas direktupphandlingar, och är i regel lite enklare att genomföra än upphandlingar med större värde. Ansvaret för att genomföra direktupphandlingar är undantaget från Upphandlingscenters uppdrag, dessa ligger istället kvar på respektive kommun.


Då det ändå finns en del formella krav på hur lite större direktupphandlingar ska gå till, och det ställs en hel del frågor om detta kan Upphandlingscenter erbjuda hjälp med genomförandet av direktupphandlingar.


Om du vill ha hjälp kan du använda formuläret nedan.


Observera att detta enbart är en konsulttjänst med det praktiska genomförandet, alla beslut ligger fortfarande hos beställaren (upphandlande myndighet).


För mer information kontakta oss på uhc@ludvika.se.



  

Beställning av direktupphandling från * (obligatorisk)
Beställning av direktupphandling från








Kontaktperson hos beställande kommun. * (obligatorisk)
Kontaktperson hos beställande kommun.




Fakturaadress dit fakturan ska skickas. * (obligatorisk)
Fakturaadress dit fakturan ska skickas.







Direktupphandlingar över 2 prisbasbelopp ska diarieföras. Diarieföringen sker hos den egna kommunen eftersom ni är upphandlande myndighet.

Värdet ska beräknas för hela avtalsperioden och slås samman med direktupphandlingar av samma slag under räkenskapsåret.


Vi vill att direktupphandlingen endast skickas till ovanstående leverantörer.
Annonsering
Annonsering

Behörighet * (obligatorisk)
Behörighet