Beställning/Avrop från dynamiskt inköpssystem (DIS)

För vissa upphandlingsområden har ett så kallat dynamiskt inköpssystem (DIS) upprättats. Det innebär att leverantörer, löpande, kan ansöka om att bli kvalificerade för att kunna lämna anbud vid kommande avrop.


Efter att ett avrop gjorts utvärderas inkomna anbud och en vinnare tilldelas kontrakt. Avtal tecknas löpande och respektive avtal gäller från och med avtalets undertecknande.


Samtliga samverkande kommuner, bolag och kommunalförbund kan allt eftersom, när behov uppstår, ansluta sig för att bli beställare/avropare på något av de DIS som finns.


Upphandlingscenter erbjuder dig hjälp när du behöver göra ett avrop från något av de DIS som finns.


För bolagen tillkommer en kostnad på 3 700 kronor vid beställning av ett avrop.

Det du behöver göra är att fylla i nedanstående beställningsformulär och skicka in till oss.


Efter att vi mottagit din beställning kommer ansvarig person att ta kontakt med dig. Du kommer då att få en mall där du kan fylla i uppgifter till kravspecifikationen.

 

Beställningsrutiner inför sommaren 2024

Under semesterperioden, vecka 26-31, har Upphandlingscenter begränsad möjlighet att göra DIS-avrop.

 

För att hinna slutföra beställda DIS-avrop och få kontrakten signerade av alla parter i tid inför semesterperioden behöver vi få in era beställningar senast den 10 maj 2024, men vi ser gärna att ni skickar in era beställningar så snart som möjligt.


Mer information om sommarens beställningsrutiner hittar du här. Word, 41.2 kB.

 

Rutin för beställare vid avrop från ett DIS Word, 50 kB.

 

Läs detta innan du gör en beställning av fordon

Lagändring gällande miljökrav vid upphandling av fordon. Word, 17.9 kB.



 

 

Undrar du över något kontakta oss på uhc@ludvika.se.


  

Beställning av avrop från * (obligatorisk)
Beställning av avrop från










Kontaktperson hos beställande kommun * (obligatorisk)
Kontaktperson hos beställande kommun




Avropet avser * (obligatorisk)
Avropet avser









Avropet ska diarieföras hos den egna kommunen/bolaget eftersom ni är avtalstecknare.