Organisation
Upphandlingscenter är indelade i tre olika enheter. Två av enheterna ansvarar för upphandling av varor- och tjänster inom sina respektive områden. Enheterna består av upphandlare som är specialiserade inom respektive område/bransch.
Enheten Inköp- och verksamhetsstöd ansvarar i huvudsak för administrativt stöd till verksamheten och hjälper till vid/ansvarar för direktupphandlingar, avtalsuppföljningar m.m
Varje enhet leds av en enhetschef, som i sin tur har stöd av verksamhetschef.
Enhet Inköps- och Verksamhetsstöd (InVe)
- Produktionsberedning
- Administration och arkiv
- Direktupphandling, DIS-avrop och annonsering
- Upphandlingssystem/Avtalsdatabas
- Information
Enhet Samhällsbyggnad och IT (SamIT)
Områden/kategorier:
- Bygg anläggning, installation och underhåll
- Fastighet och inredning
- Kommunikaton och IT
- Skydd och säkerhet
Enhet Varor och Tjänster (VoT)
Områden/kategorier:
- Kost och städ
- Ekonomi och försäkring
- Resor boende och konferens
- Transport och fordon
- Personal och kontor
- Vård och omsorg
- Utbildning och pedagogik